Aktualnie upowszechnił się copywriting  ], a copywriter to osoba zajmująca się pisaniem sloganów i tekstów reklamowych, nazywana także tekściarzem. Dlatego często, chociaż błędnie utożsamiana z ghostwriterem (ang. pisarz widmo). Ghostwriting to czynność, która polega na stworzeniu tj. napisaniu tekstu na zlecenie, który w obiegu publicznym będzie rozpowszechniany pod nazwiskiem zleceniodawcy a nie rzeczywistego twórcy, czyli autora treści. Sam układ wydaje się prosty, ghostwriter przyjmuje zlecenie, bierze się do pracy, a po zatwierdzeniu tekstu przez zlecającego już właściwie może o nim zapomnieć. Jednakże ghostwriting jest uznawany za niezgodny z polskim prawem. Zgodnie z art. 115 ust. 1 Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych  ] „Kto przywłaszcza sobie autorstwo lub wprowadza w błąd co do autorstwa całości lub części cudzego utworu albo artystycznego wykonania, podlega karze grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności…”. Znakiem tego warto znać odpowiedzi na pytania:
▪ Czym jest utwór współautorski? ▪ Co to jest wkład twórczy? ▪ Kim są oraz co robią redaktor, korektora i weryfikator? x                                                                                                                                                                          czytaj dalej >>>